• maart 18, 2019
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

C&A maakt nog dit jaar in 340 winkels ruimte voor denim-merk Mustang. In al die winkels komt een afdeling voor zowel mannen als vrouwen, wat het totaal op 680 nieuwe verkoopruimtes brengt. Dit schrijft RetailNews.

Mustang is de eerste zogenoemde premiumpartner van de Nederlandse modeketen. Sinds oktober zijn er al zestig afdelingen binnen de dertig topwinkels in Duitsland, België, Nederland en Oostenrijk te vinden. Elke zone is zo’n twaalf vierkante meter groot.
Nog deze maandag worden 190 winkels van C&A uitgebreid met een afdeling van Mustang. Begin september volgen de andere 140 vestigingen. Ook andere landen komen daarbij aan de beurt.

Premium
Klanten zouden erg positief op het nieuwe aanbod reageren, waardoor besloten is de samenwerking uit te breiden. “De testfase heeft onze verwachtingen overtroffen”, aldus ceo Andreas Baur van Mustang.

C&A kondigde vorig jaar aan zijn assortiment uit te willen breiden met merken in het premium-segment. De retailer is ervan overtuigd dat daarmee de juiste strategische weg is ingeslagen, zegt Mohamed Bouyaala van C&A Europe. “Het stelt ons in staat nieuwe doelgroepen aan te spreken en onze positie in de jeansmarkt in de toekomst verder te versterken.”