info@ondernemersgouda.nl

januari 23, 2019 in nieuws

Foodhallen opent derde locatie in centrum Den Haag

Na Amsterdam en Rotterdam wordt er eind dit jaar in Den Haag een derde locatie van de Foodhallen geopend. In winkelhof De Haagsche Bluf opent de indoor foodmarket zijn deuren met twaalf foodstands en twee bars. De Haagsche Bluf ligt midden in het centrum van Den Haag vlakbij het Binnenhof, verscholen achter de Dagelijkse Groenmarkt, Vlamingstraat, Venestraat en Nieuwstraat. Bedenker en... Read more
januari 22, 2019 in nieuws

Winkelketen Normal zoekt nog tientallen locaties

Normal zoekt nog zeker 29 nieuwe winkels voor verdere uitbreiding in Nederland. De Deense winkelformule wil verspreid door ons land nieuwe filialen openen. Dat blijkt uit de nieuwe profielen die recent zijn aangemaakt in het RetailRegister, waarin retailers hun zoekvraag kunnen achterlaten. Normal opende in mei vorig jaar in Utrecht zijn eerste Nederlandse winkel. Het assortiment bestaat met... Read more
januari 21, 2019 in nieuws

MediaMarkt neemt afscheid van btw-actie

MediaMarkt is gestart met een nieuwe actieweek waarin twintig procent korting wordt gegeven op bijna het hele assortiment. De nieuwe actie is de vervanger van de ‘btw weg ermee’-dagen. De elektronicaketen maakt in ons land een verandering door. “En bij verandering hoort ook dat je soms afscheid neemt van zaken uit het verleden die iedereen kent”, zegt chief digital officer Ken Fontijn,... Read more
januari 21, 2019 in nieuws

In november meer omzet voor detailhandel

De Nederlandse detailhandelsomzet is in november met 4,1 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Het verkoopvolume lag 3,2 procent hoger, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS. Winkels in de non-foodsector noteerden een plus van 3,8 procent, de sterkste groei sinds afgelopen april. Elektronicazaken groeiden met 6,3 procent het hardst, op de voet gevolgd door schoenen- (5,7... Read more
januari 20, 2019 in nieuws

Zalando wil retouren bestrijden door mega-label

Zalando voorziet een gedeelte van zijn kleding van grote labels met de tekst ‘do not remove this tag’. De Duitse modeverkoper hoopt zo het aantal gedragen kledingstukken dat wordt geretourneerd terug te dringen. Het etiket van tien bij vijftien centimeter is aan de buitenkant vastgemaakt van met name gelegenheidskleding, zoals cocktail-, avond- en galajurken. Als het label wordt... Read more
januari 19, 2019 in nieuws

Rotterdam wil ook ja/ja-sticker op brievenbussen

De gemeente Rotterdam wil dat reclamedrukwerk vanaf volgend jaar alleen bij mensen met een ja/ja-sticker wordt bezorgd. Daarmee volgt de stad het voorbeeld van Amsterdam, waar deze regeling sinds vorig jaar van kracht is. Dit schrijft RetailNews. Ongevraagd reclamedrukwerk is een ergernis en verspilling van ongelezen papier, stelt het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders. “Met... Read more
januari 18, 2019 in nieuws

Het einde dreigt voor veel Wereldwinkels

Het aantal Wereldwinkels in Nederland is vorig jaar met 36 afgenomen. Het huidige aantal ligt rond de 250, terwijl er op het hoogtepunt zo'n vierhonderd waren. “Zoveel als afgelopen jaar zullen er dit jaar niet stoppen, maar zeker nog wel enkele tientallen”, zegt penningmeester Albert Hebels van Wereldwinkels Nederland tegenover RetailTrends. Vooral winkels in kleinere plaatsen hebben het... Read more
januari 17, 2019 in nieuws

Flying Tiger komt met nieuwe kortingsactie

Flying Tiger Copenhagen voert opnieuw tijdelijke prijsverlagingen door in zijn Nederlandse winkels. Alle artikelen bij de Deense retailer kosten de rest van de week maximaal twee euro. Flying Tiger spreekt van een nieuw concept, dat ‘Dream Days’ wordt genoemd. Vier dagen lang worden de prijzen verlaagd tot maximaal twee euro per item, ongeacht de vorige prijs. Het bedrijf belooft elke dag... Read more
januari 16, 2019 in nieuws

Omzet Wibra in Nederland omhoog en in België omlaag

Wibra heeft zijn totale omzet in 2017 zien teruglopen van 172,5 naar 165,5 miljoen euro. De daling van vier procent komt door de teruglopende verkopen in België, zo blijkt uit de jaarrekening van de Nederlandse winkelketen. In Nederland ging de omzet voor het tweede jaar op rij omhoog. In 2017 was Wibra hier goed voor 105,2 miljoen euro, wat een groei van 0,8 procent betekent ten opzichte van... Read more
januari 15, 2019 in nieuws

ABN Amro introduceert contactloos betalen via wearables

Alle klanten van ABN Amro kunnen voortaan contactloos betalen met wearables. Daarnaast is de bank naar eigen zeggen de eerste ter wereld die deze betaalmethode aanbiedt voor grotere bedragen. Wearables zijn een nieuwe generatie mobiele apparaten die op het lichaam gedragen worden en verbonden kunnen worden met internet. Klanten kunnen betalen met verschillende geschikte ringen en horloges,... Read more