• december 04, 2018
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

Webwinkels hebben vijf topweken achter de rug, met 28 procent meer omzet dan vorig jaar. Niet alleen Sinterklaas heeft meer gekocht, ook Singels day (11 november) en Black Friday (23 november) en Cyber Monday (26 november) hebben de verkopen opgestuwd, zegt brancheclub Thuiswinkel.org.
In totaal wordt er tussen 1 november en 5 december bijna €1,6 miljard online besteed, zegt directeur Wijnand Jongen tegen de Telegraaf. Dat is €341 miljoen meer dan in vijf normale weken en opnieuw een record.
Sint en zijn Pieten hebben vooral veel Poopsie Slime, Kinderen voor kinderen-cd’s en boeken van Jochem Myjer gekocht, en voor volwassenen vaak het geurtje Guerlain Aqua Allegoria. Ook cadeaubonnen blijven populair, aldus Thuiswinkel.org.
Volgens Jongen zal het bestedingsrecord volgend jaar alweer sneuvelen door de toenemende populariteit van buitenlandse ’koopdagen’ als Black Friday.