• februari 16, 2017
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

Abercrombie & Fitch opent volgende week de eerste van in totaal zeven nieuwe winkels volgens een nieuw concept. Het is voor het eerst in ruim vijftien jaar dat de Amerikaanse retailer met een nieuw winkelconcept komt.

De eerste nieuwe winkel gaat open in de Polaris Fashion Mall in Columbus, Ohio en telt ruim 450 vierkante meter. De veranderingen die in de afgelopen anderhalf jaar zijn doorgevoerd bij het merk moeten daar tot uiting komen. Het nieuwe concept is volgens merkpresident Stacia Anderson ‘warm, uitnodigend en open’.
De winkel beschikt onder meer over twee shop-in-shops, voor de parfums van het merk en de seizoensgebonden capsulecollectie. Ook is er een speciale ruimte aan denim gewijd en zijn er innovatieve paskamers en omnichannel mogelijkheden om de winkelervaring te vergroten. Klanten kunnen hun nieuwe look tijdens het passen delen met vrienden en hun telefoon opladen in een ‘private suite’. Verder helpen medewerkers met het plaatsen en afhalen van online bestellingen en zijn de kassa’s verspreid door de winkel om het betaalproces te versnellen.

Abercrombie & Fitch nam de afgelopen jaren onder druk van teruglopende omzetten al afscheid van de schaars geklede mannelijke medewerkers (met ontbloot bovenlijf en sixpack) in de winkels en marketinguitingen, harde muziek en sterke parfumlucht. Het parfum in de nieuwe winkel is volgens het merk subtiel, dankzij een ‘lichter, schoner en genderneutrale geur.’

Abercrombie & Fitch heeft momenteel één winkel in Nederland, aan de Leidsestraat in Amsterdam. Bij de opening een paar jaar geleden stonden hier dagelijks lange rijen klanten bij dranghekken voor de deur.
Wereldwijd telt het merk 285 vestigingen in twintig landen.