• maart 31, 2019
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

Albert Heijn is donderdagavond tijdens de Shopping Awards uitgeroepen tot beste winkel van Nederland. Naast de overall juryprijs, kreeg de supermarktketen de vakprijs in de categorie FMCG & personal care. FMCG staat voor Fast Moving Consumer Goods. Kort gezegd zijn dit alle producten met een korte levensduur en een snelle omloop, zoals voedingsmiddelen, toiletartikelen of wasmiddelen.
De Stichting Shopping Awards (voormalig Thuiswinkel Awards), reikt jaarlijks verschillende prijzen uit aan de beste (web)winkelbedrijven van Nederland. De stichting is in 2001 opgericht en heeft als doelstelling het organiseren én financieren van onafhankelijke prijzen-verkiezingen voor de branche

Albert Heijn is zich volgens de jurymotivering op alle fronten digitaal aan het ontwikkelen, ‘met de voet op het gaspedaal en lef om te experimenteren’. De supermarktketen onderscheidt zich volgens de jury op personalisatie en innovatie, waarbij prototypes snel in de markt worden gezet. ‘Albert Heijn kan zich digitaal meten met grote internationale branchegenoten’, klinkt het.

Speciaalbierwebwinkel Beerwulf heeft de prijs voor beste starter gekregen. Daarmee troefde de etailer de andere genomineerden Go Lemon en Spiru af. Vorig jaar ontving Otrium de starters-prijs; dit jaar is de online outlet uitgeroepen tot snelst groeiende e-commercebedrijf van Nederland.

Kabelshop.nl won de overall prijs bij de Shopping Awards XS, de prijs voor retailers met een jaaromzet tot vier miljoen euro. Publieksprijzen waren er onder meer voor Coolblue (elektronica), Omoda (schoenen) en bol.com (warenhuizen).