• juni 24, 2019
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

De Belgische tak van Blokker maakt al jaren verlies. De nieuwe ceo van Blokker België, Geert Kampschoër, wijt dat voornamelijk aan het feit dat ‘Blokker zich in België manifesteerde als een Nederlands bedrijf’. Dat vertelt hij in een interview met De Tijd.

Zo werden alle ideeën en producten vanuit Nederland door België overgenomen. “Het Nederlandse Monopoly, met de Amsterdamse Kalverstraat, lag in de rekken van de Belgische winkels.” Om beter aan te sluiten bij de Belgische consument, heeft de topman besloten dat Nederland niet langer bepaalt hoe de Belgische winkelinrichting eruit ziet. Dat wordt vanaf februari bepaald door de Belgische inkoopafdeling. “Historisch zien we dat Nederlandse klanten meer aandacht hebben voor elektro en huishoudproducten terwijl de Belg van oudsher meer interesse heeft in alles wat met koken, tafelen, wonen en decoratie te maken heeft. Die verschillen willen we weer meer benadrukken in ons assortiment en communicatie.”

Blokker opende afgelopen week een nieuw winkelconcept in België: de stadwinkel in het centrum van Leuven. “Met deze pilotstore willen we inspelen op de trend van verstedelijking en nieuwe klanten aantrekken, die op wandelafstand wonen en geregeld over de vloer komen”, zegt de topman. De winkel beslaat de helft van een normale Blokker-winkel en de winkel verkoopt kleinere artikelen. Als Blokker daar zijn verwachte omzet en winstmarge behaalt, zal het concept verder uitgerold worden.