• januari 11, 2020
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

H&M heeft zijn ‘Take Care-concept’ gelanceerd in Nederland. Met het online platform wil de modeketen zijn klanten naar eigen zeggen aanmoedigen en inspireren om zorg te dragen voor hun kleding.

Op de Take Care-pagina van de Zweedse kledingketen staan ‘tips en tricks over hoe men kleding kan repareren, vermaken en opknappen’. Het modebedrijf vertelt hoe je goed voor je kleding, schoenen en accessoires kunt zorgen en er worden producten als vlekverwijderaars en noodreparatiekits verkocht.

“We houden van mode, net als onze klanten”, zegt duurzaamheids-manager Annet Feenstra over de lancering van het Nederlandse platform. ‘Met het Take Care-concept willen we hen aanmoedigen om goed voor hun mode favorieten te zorgen, zodat ze er langer van kunnen genieten.’ Vanaf februari organiseert H&M diverse workshops in verschillende Nederlandse filialen waarbij ‘verfraaiing, upcycling, customizen en het repareren van kleding’ centraal staan.

Take Care werd in 2018 voor het eerst gelanceerd in Hamburg en is één van H&M’s initiatieven om de mode-industrie te verduurzamen. Andere initiatieven van de modeketen op het gebied van duurzaamheid zijn het inzamelen van kleding in ruil voor korting en de bezorging van online bestellingen per fiets, wat eind vorig jaar in Nederland werd geïntroduceerd.

In Gouda zit een filiaal van H&M in de binnenstad aan de Kleiweg (zie foto).