• mei 08, 2021
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

In de aanloop naar Moederdag is het voor bloemenwinkels altijd al een kwestie van aanpoten, maar door de lockdown is het dit jaar helemaal topdrukte voor de boekettenverkopers. Bloemisten verwachten tot wel 50 procent extra omzet in vergelijking met een normale week, terwijl online bloemenbezorger Fleurop zelfs vijf à zes keer zo veel verwacht te verkopen. Ook de prijzen zijn hoger dan andere jaren, merkt veiling Royal FloraHolland.

Omdat elkaar ontmoeten lastiger is in deze tijd, kopen mensen tijdens de lockdown steeds vaker een bloemetje, om bijvoorbeeld ouders, vriendinnen of andere bekenden op te vrolijken. Met Moederdag komt daar nog eens een flinke schep bovenop, verwacht bloemistenvereniging VBW.

“Het verschilt uiteraard per winkel, maar gemiddeld komen de verkopen 35 tot 50 procent hoger uit dan in een normale week”, vertelt commercieel manager Bram Rijkers van VBW.

Sowieso kopen mensen meer bloemen in deze coronatijden. Niet alleen voor anderen, maar ook om het eigen huis op te fleuren. Daarnaast zijn bloemen volgens Rijkers nog altijd het populairste cadeau voor Moederdag.