info@ondernemersgouda.nl

juni 21, 2019 in nieuws

‘Helft kopers van kleding in winkels zal nooit online bestellen’

45 procent van de consumenten koopt alleen kleding in fysieke winkels. Van die groep zou bijna de helft nooit overwegen om die aankopen in de toekomst online te doen, blijkt uit onderzoek van Simon-Kucher & Partners. Het kunnen bekijken en passen van kleding wordt het vaakst genoemd als reden om niet online te kopen. Het beoordelen van de kwaliteit en de expertise van het winkelpersoneel... Read more
juni 20, 2019 in nieuws

Gerucht dat Hudson’s Bay filiaal in Haarlem sluit is onjuist

Hudson's Bay heeft de huur van het pand in Haarlem opgezegd, meldde zakenblad Quote op basis van anonieme bronnen. Een woordvoerder van het Canadese warenhuisconcern wilde eerst niet op de zaak ingaan en dat gold ook voor verhuurder ASR. De Financieele Telegraaf van heden meldt echter dat dit gerucht niet waar is. Inmiddels heeft een woordvoerder van het warenhuis vrijdag nadrukkelijk bevestigd... Read more
juni 19, 2019 in nieuws

Eén op de drie consumenten zegt minder vaak winkels te bezoeken

Het aantal consumenten dat zegt minder fysieke winkels te bezoeken blijft groeien. Van hen zegt 32 procent tegenwoordig minder of veel minder fysieke winkels te bezoeken, tegenover 21 procent in 2015. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A onder 1.881 consumenten, in opdracht van ABN Amro. Dit meldt RetailNews. Vooral de branches wonen, sport en schoenen hebben volgens het onderzoek te maken met... Read more
juni 18, 2019 in nieuws

Zeeman verwacht dit jaar online quitte te spelen

Zeeman verwacht dit jaar de ‘nullijn te behalen met zijn online-omzet’. Dat laat ceo Erik-Jan Mares weten in een interview met het AD zo meldt RetailNews. De onlineverkoop laat volgens de Zeeman-directeur een groei zien van gemiddeld 25 tot dertig procent per jaar. Tot dusver heeft de textielsuper online nog geen winst behaald, maar het bedrijf verwacht dit jaar quitte te draaien.... Read more
juni 17, 2019 in nieuws

Succesvolle ‘kinder’-kaasmarkt van donderdag 13 juni

Zes jaar geleden bedacht de ondernemersvereniging in de Goudse binnenstad dat iedere inwoner van Gouda toch tenminste eenmaal in zijn/haar leven de kaasmarkt moet hebben bezocht. En hoe dat dan het beste bereikt kan worden? Door eenmaal per jaar schoolkinderen uit te nodigen. Afgelopen kaasmarkt was die ene keer in 2019. Ruim vierhonderd schoolkinderen uit Gouda trokken rond 9.30 uur met gele... Read more
juni 16, 2019 in nieuws

Rituals begint grote belevings-winkel aan het Spui in Amsterdam

Rituals opent onder de noemer House of Rituals een vlaggenschip op de hoek van de Kalverstraat en het Spui in Amsterdam. De cosmeticaketen vervangt daar de kledingzaak en het café van Esprit, die na 31 jaar de deuren sluiten. Het enorme pand (zie foto) werd vanaf 1929 gebruikt als hoofdkantoor van de Holland-West-Afrika Lijn (H.W.A.L.). In 1969 sloot de H.W.A.L. de deuren. Daarna zat van 1975... Read more
juni 15, 2019 in nieuws

Winkelcentrum Mall of the Netherlands trekt vier Inditex-winkels

Zara, Bershka, Pull & Bear en Stradivarius openen flagshipstores in het nieuwe winkelcentrum Mall of the Netherlands in Leidschendam. Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco-Westfield heeft een deal gesloten met de Inditex-winkels. Dit schrijft RetailNews. Eerder maakten onder andere Costes, The Sting en Hema bekend zich te vestigen in het winkelcentrum. Het winkelcentrum van 117 duizend vierkante... Read more
juni 13, 2019 in nieuws

Picnic wil ook gaan bezorgen bij bedrijven

Na de supermarktketens Albert Heijn en Jumbo ziet ook Picnic kansen in gratis levering van boodschappen aan bedrijven. De onlinesupermarkt begint met een proef in Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp. Als die aanslaat, wil de boodschappenbezorgdienst ook bedrijven in andere steden gaan bedienen. Dit meldt het AD. Volgens de oprichter van Picnic, Michiel Muller, is er veel vraag naar de... Read more
juni 12, 2019 in nieuws

Hans Anders zet in op uitbreiding winkels in Duitsland

Hans Anders Group wil dit jaar veertig winkels openen in Duitsland. “Wij worden dit jaar de snelst groeiende retailer in Duitsland”, zegt directeur Bart van den Nieuwenhof tegen het FD. Hans Anders Group is het moederbedrijf van Hans Anders, Eyes+More en het Zweedse Direkt Optik. Van de totaal zeshonderd vestigingen verspreid over Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden zijn de... Read more
juni 11, 2019 in nieuws

Hudson’s Bay weg uit Duitsland en heroverweegt positie in Nederland

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay verkoopt zijn Duitse activiteiten aan zijn Oostenrijkse branchegenoot Signa. In Nederland blijft Hudson's Bay actief, maar het verwacht wel te moeten bezuinigen. Hudson's Bay Company (HBC), het moederbedrijf van de gelijknamige warenhuisketen, heeft de Europese activiteiten nu nog ondergebracht in een joint-venture met Signa, zo schrijft het in een... Read more