info@ondernemersgouda.nl

april 9, 2019 in nieuws

Webzuil en loyaliteitsprogramma bij Intratuin

Intratuin wil zijn nieuwe winkelconcept inzetten om ‘de fysieke en digitale wereld bij elkaar te brengen’. Daartoe introduceert de tuincentrumketen onder meer een loyaliteitsprogramma en webzuilen in de winkels, vertelt directeur Peter Paul Kleinbussink in het aprilnummer van RetailTrends. Intratuin herlanceerde in de zomer van 2017 zijn webwinkel, nadat een eerste e-commercepoging in 2012... Read more
april 8, 2019 in nieuws

Only for Men wil mannen met acties lokken

Mannen komen nauwelijks naar de winkel voor een nieuwe kledingcollectie. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Only for Men. “Slechts vijf tot zeven procent van de mannen vindt nieuwe collectie interessant”, vertelt marketingmanager Rens Drost tegenover RetailTrends. Dertig procent van de mannen gaat naar de winkel wanneer daar een aanleiding voor is zoals een feestje, het weer, een trouwerij... Read more
april 7, 2019 in nieuws

Supers verhogen prijzen na btw-verhoging nogmaals

Vrijwel alle supermarkten stellen hun prijzen na de btw-verhoging in januari opnieuw bij, zodat de getallen op een 9 eindigen. Dit zou prijzen aantrekkelijker maken. Veel aanbieders verhogen hun productprijzen om dit te bereiken, concludeert prijsvergelijker IPV Data van de site Inprijsverhoogd.nl. Voor de btw-verhoging eindigde bij de meeste winkels meer dan de helft van de prijzen op een 9.... Read more
april 6, 2019 in nieuws

Uitstel van betaling voor winkelketen Sissy-Boy

Kledingketen Sissy-Boy heeft uitstel van betaling aangevraagd. Een reddingsplan waarbij de modeketen zou worden overgenomen, werd afgelopen weekend afgeblazen. De winkels blijven voorlopig geopend. Eigenaar Brand Retail Group zegt te hebben geprobeerd de modeketen weer gezond te maken, door onder meer te snijden in de overhead en te investeren in de winkels en online-activiteiten. Na de... Read more
april 5, 2019 in nieuws

Nieuwe naam voor 100% voetbal

Sportwinkelketen 100%voetbal gaat voortaan door het leven als 100% Football. Met de nieuwe bedrijfsnaam richt het bedrijf zich op internationale groei. De retailer maakte de nieuwe naam deze week bekend in de Johan Cruyff Arena voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-PSV. Met de nieuwe naam komt ook een nieuwe logo en huisstijl. De vestigingen in Amsterdam en Utrecht worden volgende week als eerste... Read more
april 3, 2019 in nieuws

Winkels Coolcat in België gesloten

Coolcat heeft maandag het faillissement aangevraagd voor zijn Belgische activiteiten. De zeventien winkels bij onze zuiderburen blijven voorlopig ‘voor inventarisatie’ gesloten. Dit meldt RetailNews. Vanwege de grote afhankelijkheid van de Nederlandse vennootschappen van Coolcat, die twee weken terug al failliet werden verklaard, heeft de directie van de Belgische tak geoordeeld dat een... Read more
april 2, 2019 in nieuws

Eerste kaasmarkt in Gouda wordt geopend door Amerikaanse ambassadeur

Het is bijna zover: donderdag 4 april wordt de eerste kaasmarkt op de Markt in Gouda gehouden. Het wordt een hele bijzondere kaasmarkt met een paar officiële momenten. Tientallen schoolkinderen gaan in klederdracht vanaf de Agnietenkapel naar de Blauwstraat. Daar halen ze de eerste kazen rond 9.15 uur vanaf de Turfmarkt op. Met het draaiorgel voorop lopen zij achter de handkarren met kazen... Read more
april 1, 2019 in nieuws

Topman Blokker neemt zelf het bedrijf over

Topman Michiel Witteveen van Blokker neemt het winkelconcern over van de familie Blokker. Daardoor wordt hij de eigenaar van ketens Blokker en Big Bazar. Ook de franchiseformule Marskramer gaat over naar de zakenman. Van de familie Blokker krijgt Witteveen nog een niet nader genoemd bedrag (insiders noemden eerder € 250 miljoen) mee om de uit 1896 stammende onderneming weer tot bloei te kunnen... Read more
maart 31, 2019 in nieuws

Albert Heijn gekozen tot beste winkel van Nederland

Albert Heijn is donderdagavond tijdens de Shopping Awards uitgeroepen tot beste winkel van Nederland. Naast de overall juryprijs, kreeg de supermarktketen de vakprijs in de categorie FMCG & personal care. FMCG staat voor Fast Moving Consumer Goods. Kort gezegd zijn dit alle producten met een korte levensduur en een snelle omloop, zoals voedingsmiddelen, toiletartikelen of wasmiddelen. De... Read more
maart 30, 2019 in nieuws

Wegwerpplastic in Europese Unie over twee jaar in de ban

Het Europese Parlement is akkoord met het aanpakken van wegwerpplastic. Het akkoord houdt onder meer in dat plastic rietjes, bestek, en roer- en wattenstaafjes over ruim twee jaar verboden zijn in de Europese Unie. Binnen de plannen valt onder meer dat producenten van snoepwikkels, ballonnen en sigarettenfilters gaan meebetalen aan de opruiming en de verwerkingskosten van het zwerfafval. Ook... Read more