info@ondernemersgouda.nl

augustus 28, 2019 in nieuws

Flinke toename omzet van Domino’s Pizza

Domino’s Pizza zag zijn omzet in Europa afgelopen jaar met elf procent oplopen naar 712,9 miljoen euro. Nederland, België en Duitsland zorgden voor de sterkste omzetgroei. De brutowinst in Europa groeide met 5,5 procent naar 51,4 miljoen euro. Wereldwijd liet Domino’s een omzetstijging van 11,9 procent zien en liep op naar ruim 2,6 miljard euro. De online verkopen groeide met 18,2... Read more
augustus 27, 2019 in nieuws

Veel activiteiten in Gouda lopen na augustus op hun einde

De binnenstad van Gouda kon de afgelopen maanden rekenen op steeds wekelijks terugkerende activiteiten. Maar na deze maand augustus lopen die op hun einde. Afgelopen zondag was het laatste concert in het Houtmansplantsoen met een optreden van The Tiny Little Big Band met Franklin Brown. Komende woensdag wordt op de Markt de laatste antiek- en curiosamarkt Montmartre van 2019 gehouden. En... Read more
augustus 26, 2019 in nieuws

Kritische geluiden over Chinese webwinkels

Consumentenorganisatie Test Aankoop onderzocht zes Chinese webwinkels waarbij verschillende pijnpunten naar boven kwamen. Onder meer de lange levertijd, kwaliteit en de veiligheid van de producten werden onder de loep genomen. In het onderzoek werden de webwinkels Banggood, Dealextreme, MiniInTheBox, Tinydeal, AliExpress en Wish meegenomen. De consumentenorganisatie plaatste 64 bestellingen... Read more
augustus 25, 2019 in nieuws

Douglas gaat tientallen winkels sluiten

De van oorsprong Duitse parfumerieketen Douglas wil zeventig van zijn 2400 filialen in Europa sluiten. Het gaat daarbij vooral om winkels buiten Duitsland, liet het bedrijf weten na berichtgeving van zakenblad Manager Magazin. De beslissing volgt op onderzoek naar het presteren van alle Douglas-vestigingen. Daaruit zou zijn gebleken dat voor de zeventig bewuste vestigingen op de lange termijn... Read more
augustus 24, 2019 in nieuws

Meegenomen winkelmandjes forse onkostenpost supermarkten

Jaarlijks verdwijnt er een groot aantal winkelmandjes en -wagentjes. Het zou gaan om duizenden exemplaren en dit zou leiden tot miljoenen euro’s aan onkosten voor supermarkten, meldt de NOS. Brancheorganisatie CBL liet in het verleden al weten dat er zeker twintigduizend boodschappenkarretjes per jaar verdwijnen. Actuele cijfers om hoeveel het nu gaat zijn op dit moment niet beschikbaar.... Read more
augustus 23, 2019 in nieuws

Tabakswinkels willen meer tijd voor anti-tabaksmaatregelen

Winkeliers met een tabaks- en gemakswinkel zijn een landelijke petitie gestart tegen de opeenstapeling en te snelle invoering van anti-tabaksmaatregelen. Zij zeggen meer tijd nodig te hebben om hun winkels aan de maatregelen aan te passen. Jos Zuijdwijk, voorzitter van brancheorganisatie NSO, zegt dat in het nieuwe pakket aan regelgeving nauwelijks rekening wordt gehouden met kleine en... Read more
augustus 22, 2019 in nieuws

Midzomermarkt en kaasmarkt in Goudse binnenstad van start

Het belooft vandaag - donderdag 22 augustus - erg druk te worden in de binnenstad van Gouda. Om 10.00 uur start de wekelijkse toeristische kaasmarkt op de Markt die in deze vakantietijd een enorme publiekstrekker is. Daarnaast wordt de jaarlijkse Midzomermarkt gehouden. In vrijwel alle winkelstraten staan in totaal honderden kramen met koopjes, hapjes en drankjes. Achter de Waag is een zogenaamd... Read more
augustus 21, 2019 in nieuws

Consumenten hebben niets tegen misvormde groenten

Het overgrote deel van de Nederlandse consumenten is bereid misvormde groenten en fruit te kopen. Slechts twee procent zegt dit soort producten niet te willen, stelt het onderzoek van Radar onder dertigduizend consumenten. Iets meer dan de helft van de ondervraagden zegt dat fruit en groenten met een afwijkend uiterlijk goedkoper moeten zijn, tegenover 49 procent die vindt dat deze producten... Read more
augustus 20, 2019 in nieuws

Zichtbaarheid voor kledingwinkels heel belangrijk

De zichtbaarheid van modewinkels, zowel in de winkelstraat als online, is bepalend voor hun omzetgroei. Kledingwinkels die zich op zichtbare en drukke locaties bevinden en via hun website veel omzet genereren, zagen de omzet vorig jaar gezamenlijk het snelst toenemen, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO en Locatus. Voor winkels op minder prominente locaties geldt het tegendeel. Het onderzoek... Read more
augustus 19, 2019 in nieuws

Nog weinig nieuwe technieken in winkels te zien door consumenten

Consumenten zijn al wel bekend met nieuwe technologieën in fysieke winkels, maar komen ze in de praktijk nog weinig tegen. Dat blijkt uit een onderzoek van A.T. Kearney onder duizend consumenten, aldus RetailNews. De respondenten werden ondervraagd over vijf nieuwe winkeltechnologieën: augmented reality, mobiel afrekenen, kassaloos betalen, interactieve schermen en 3D-printen. Terwijl... Read more