info@ondernemersgouda.nl

augustus 24, 2019 in nieuws

Meegenomen winkelmandjes forse onkostenpost supermarkten

Jaarlijks verdwijnt er een groot aantal winkelmandjes en -wagentjes. Het zou gaan om duizenden exemplaren en dit zou leiden tot miljoenen euro’s aan onkosten voor supermarkten, meldt de NOS. Brancheorganisatie CBL liet in het verleden al weten dat er zeker twintigduizend boodschappenkarretjes per jaar verdwijnen. Actuele cijfers om hoeveel het nu gaat zijn op dit moment niet beschikbaar.... Read more
augustus 23, 2019 in nieuws

Tabakswinkels willen meer tijd voor anti-tabaksmaatregelen

Winkeliers met een tabaks- en gemakswinkel zijn een landelijke petitie gestart tegen de opeenstapeling en te snelle invoering van anti-tabaksmaatregelen. Zij zeggen meer tijd nodig te hebben om hun winkels aan de maatregelen aan te passen. Jos Zuijdwijk, voorzitter van brancheorganisatie NSO, zegt dat in het nieuwe pakket aan regelgeving nauwelijks rekening wordt gehouden met kleine en... Read more
augustus 22, 2019 in nieuws

Midzomermarkt en kaasmarkt in Goudse binnenstad van start

Het belooft vandaag - donderdag 22 augustus - erg druk te worden in de binnenstad van Gouda. Om 10.00 uur start de wekelijkse toeristische kaasmarkt op de Markt die in deze vakantietijd een enorme publiekstrekker is. Daarnaast wordt de jaarlijkse Midzomermarkt gehouden. In vrijwel alle winkelstraten staan in totaal honderden kramen met koopjes, hapjes en drankjes. Achter de Waag is een zogenaamd... Read more
augustus 21, 2019 in nieuws

Consumenten hebben niets tegen misvormde groenten

Het overgrote deel van de Nederlandse consumenten is bereid misvormde groenten en fruit te kopen. Slechts twee procent zegt dit soort producten niet te willen, stelt het onderzoek van Radar onder dertigduizend consumenten. Iets meer dan de helft van de ondervraagden zegt dat fruit en groenten met een afwijkend uiterlijk goedkoper moeten zijn, tegenover 49 procent die vindt dat deze producten... Read more
augustus 20, 2019 in nieuws

Zichtbaarheid voor kledingwinkels heel belangrijk

De zichtbaarheid van modewinkels, zowel in de winkelstraat als online, is bepalend voor hun omzetgroei. Kledingwinkels die zich op zichtbare en drukke locaties bevinden en via hun website veel omzet genereren, zagen de omzet vorig jaar gezamenlijk het snelst toenemen, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO en Locatus. Voor winkels op minder prominente locaties geldt het tegendeel. Het onderzoek... Read more
augustus 19, 2019 in nieuws

Nog weinig nieuwe technieken in winkels te zien door consumenten

Consumenten zijn al wel bekend met nieuwe technologieën in fysieke winkels, maar komen ze in de praktijk nog weinig tegen. Dat blijkt uit een onderzoek van A.T. Kearney onder duizend consumenten, aldus RetailNews. De respondenten werden ondervraagd over vijf nieuwe winkeltechnologieën: augmented reality, mobiel afrekenen, kassaloos betalen, interactieve schermen en 3D-printen. Terwijl... Read more
augustus 18, 2019 in nieuws

Nieuwe bezorgdienst gestart in Utrecht

Start-up Packaly begint deze maand met zijn bezorgdienst in Utrecht. Winkeliers kunnen de bezorgdienst integreren in hun webwinkel en aanbieden in het afrekenproces. De producten worden dan door de dienst binnen een uur met de fiets bij de klant bezorgd. Dit schrijft RetailNews. Packaly zegt met zijn service de strijd aan te willen gaan met traditionele pakketbezorgers. De drie oprichters... Read more
augustus 17, 2019 in nieuws

Treinverkeer Gouda naar Alphen week lang gestopt

Vanaf dit weekend wordt er gewerkt aan de stations op de spoorlijn tussen Alphen aan den Rijn en Gouda. De trein stopt dan drie weken niet op station Waddinxveen Noord en van 23 augustus tot 1 september rijden er helemaal geen treinen op het traject. Spoorbeheerder ProRail gaat de stations Alphen aan den Rijn, Boskoop, Waddinxveen en Waddinxveen Noord moderniseren. Er wordt nieuw perronmeubilair... Read more
augustus 16, 2019 in nieuws

Moederbedrijf Kruidvat besteedt het meeste geld aan reclame

Van alle retailers geeft A.S. Watson, moederbedrijf van Kruidvat, Trekpleister en Ici Paris XL, het meeste uit aan televisiereclames. In de eerste helft van dit jaar ging het om 31,2 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van tv-marketingorganisatie Screenforce. Daarmee passeert A.S. Watson supermarktketen Albert Heijn, dat 29,2 miljoen euro uitgaf aan tv-reclames. Daarna volgen concurrenten... Read more
augustus 15, 2019 in nieuws

Rode cijfers voor moederbedrijf Media Markt

Ceconomy, het Duitse moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, sloot het derde kwartaal af met rode cijfers. Het bedrijfsresultaat was negatief: min 45 miljoen euro. Een jaar eerder was dat min dertig miljoen. Ceconomy was tachtig miljoen euro kwijt aan reorganisatiekosten. Er komen nog meer ontslagen aan, zo bleek vorige maand. De hardste klappen vallen in de administratieve afdelingen op de... Read more