info@ondernemersgouda.nl

mei 28, 2019 in nieuws

Rechtbank houdt boete voor Seats and Sofas in stand

De boete van 350 duizend euro voor Seats and Sofas is terecht, zegt de rechtbank in Rotterdam. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) beboette de meubelketen onder meer vanwege nep-kortingen. Seats and Sofas pakte tussen januari 2016 en maart 2017 in folders uit met aanbiedingen als 'discount tot 60%' , 'megasale' en 'leegverkoop'. Maar er was helemaal geen prijsvoordeel, concludeerde de ACM.... Read more
mei 27, 2019 in nieuws

Inventaris van failliet Coolcat wordt geveild

Op internet is de veiling van de inventaris van Coolcat begonnen. De winkelketen werd 18 maart failliet verklaard. Alle winkels gaan dicht. Coolcat gaat als webshop verder onder de naam Coolcat Junior. Op de website van BVA Auctions gaat de inventaris van alle tachtig vestigingen onder de hamer. Elke week wordt de boedel van vier filialen geveild. Er kan onder meer worden geboden op... Read more
mei 26, 2019 in nieuws

Webwinkel bezorgt Bijenkorf dertig procent meer omzet

De Bijenkorf heeft zijn omzet in 2018 met 7,1 procent zien groeien. Dat is vooral te danken aan de plus van 33 procent die de webwinkel in de boeken zette, zo maakte de warenhuisketen vrijdag bekend. NU.nl bericht hierover. De omzet van de fysieke winkels nam met slechts één procent toe. Dat komt volgens het bedrijf doordat zes procent van de verkoopvloer gedurende het jaar niet gebruikt kon... Read more
mei 25, 2019 in nieuws

‘Hudson’s Bay mikte bij komst op verkeerde doelgroep’

Hudson’s Bay heeft bij zijn entree in Nederland de fout gemaakt te veel in het vaarwater van de Bijenkorf te zitten. Dat is ‘een interessante markt, maar ook erg klein’, zegt ceo Stephan Fanderl van moederbedrijf Galeria Kaufhof Karstadt tegen RTL Z. “En dat terwijl er na het verdwijnen van V&D juist veel ruimte lag voor winkels die waar voor je geld bieden, maar niet goedkoop... Read more
mei 24, 2019 in nieuws

Rituals waagt stap naar Azië

Rituals opent in augustus een winkel in Hongkong. Dat heeft director format & design Richard Lems bekendgemaakt tijdens Changemakers in Retail. Het betekent de eerste winkel van Rituals in het Verre Oosten. Eerder werd al duidelijk dat de Nederlandse cosmeticaketen in juni een kantoor en een magazijn in Hongkong opent. Rituals wil de komende vijf jaar aan zijn aanwezigheid in Azië bouwen. De... Read more
mei 22, 2019 in nieuws

Spar streeft naar moderner imago

Spar wil af van het imago van buurt- of campingwinkel. De supermarktketen stelt dat zijn winkels de afgelopen jaren een transformatie hebben ondergegaan en wijst daarnaast naar de komst van concepten als Spar University, Spar Express en city-winkels. Spar start deze zomer met een reclamecampagne, waarmee de supermarktketen zegt te staan voor gemak en snelheid. Spar zet hierbij in op een... Read more
mei 21, 2019 in nieuws

Restaurants van tv-kok Jamie Oliver naderen faillissement

De restaurantketen van de Britse chef-kok Jamie Oliver heeft uitstel van betaling aangevraagd. De sluiting van de filialen gaat zo'n duizend banen kosten. Het gaat om de Britse vestigingen van de keten, waar ook de restaurants Fifteen, Barbecoa en Jamie's Diner onder vallen. Slechts drie van de 25 filialen van de Britse keten blijven open. De internationale franchiserestaurants en het merk... Read more
mei 20, 2019 in nieuws

Meer duurzame producten bij Zeeman

Zeeman breidt zijn assortiment deze week uit met een aantal duurzame producten. De textielketen streeft ernaar dat in 2020 een kwart van zijn producten duurzaam is. De duurzame collectie bestaat onder meer uit t-shirts, zwembroeken en sokken en laat volgens Zeeman zien dat duurzaam ook betaalbaar kan zijn. De sokken zijn gemaakt van biologisch katoen en achtergelaten visnetten uit de Noordzee,... Read more
mei 19, 2019 in nieuws

Nieuwe naam voor outlet in Roosendaal

Designer Outlet Rosada heet sinds afgelopen week Designer Outlet Roosendaal. De naamsverandering is onderdeel van het strategische plan waar het outletcentrum sinds 2017 aan werkt. Verder wil de designer outlet ook zijn samenwerking met partners in de regio uitbreiden en voegt het enkele merken aan het assortiment toe. "We hechten zeer aan partnerships met lokale en regionale overheden en het... Read more
mei 18, 2019 in nieuws

Jumbo past assortiment vaker aan de locatie aan

Jumbo stemt zijn winkelaanbod in toenemende mate af op de locatie en de lokale voorkeuren. Vorig jaar was het gesegmenteerde assortiment al goed voor 35 procent van de omzet, dit jaar loopt dat op naar zeventig. Dat vertelde executive director data & personalisation Tim Hehenkamp van de supermarktketen tijdens World Retail Congress aldus RetailNews. Differentiatie van het assortiment was een... Read more