info@ondernemersgouda.nl

maart 30, 2019 in nieuws

Wegwerpplastic in Europese Unie over twee jaar in de ban

Het Europese Parlement is akkoord met het aanpakken van wegwerpplastic. Het akkoord houdt onder meer in dat plastic rietjes, bestek, en roer- en wattenstaafjes over ruim twee jaar verboden zijn in de Europese Unie. Binnen de plannen valt onder meer dat producenten van snoepwikkels, ballonnen en sigarettenfilters gaan meebetalen aan de opruiming en de verwerkingskosten van het zwerfafval. Ook... Read more
maart 29, 2019 in nieuws

Jamin zou graag shop-in-shop-concept uitrollen

Jamin ziet vooral fysieke groeimogelijkheden in de vorm van shop-in-shops en winkels op stations. De snoepwinkelketen zou graag met HEMA samenwerken, zegt mede-eigenaar Maarten Steinkamp tegenover RetailTrends. Om in te gaan op de vraag of er al gesprekken zijn, noemt Steinkamp het 'nog wat te vroeg'. “Maar HEMA kijkt ook naar nieuwe manieren om zijn winkels in te richten en twee... Read more
maart 28, 2019 in nieuws

Tweede Paasdag 22 april Paasontbijt op Goudse Markt

Schuif maar aan bij het Paasontbijt op de Markt in Gouda! Maandag 22 april (Tweede Paasdag) is men vanaf 10.30 uur welkom! Elk jaar ziet het er prachtig uit bij het paasontbijt met rijk gevulde tafels en vrolijke, vriendelijke bediening en heel veel mensen. Dit jaar wordt het wel heel speciaal. Het thema is Rembrandt. Dat wordt zichtbaar op de tafels, maar ook er omheen. Dankzij de samenwerking... Read more
maart 27, 2019 in nieuws

Douglas breidt webshop uit

Douglas wil nog dit jaar kleding en accessoires toevoegen in zijn webshop. Dat vertelt een woordvoerder van Douglas aan TextilWirtshaft. Details zijn nog onduidelijk, maar het staat wel vast dat de nieuwe versie van de webshop in 2019 nog live gaat. De cosmeticaketen richt zich nu op het zoeken van partners, waarbij de focus ligt op detailhandelaren in mode en accessoires, zo kondigde ceo Tina... Read more
maart 25, 2019 in nieuws

Aanbod schoenen bij bol.com flink uitgebreid

Bol.com heeft zijn schoenenassortiment sinds afgelopen september verviervoudigd. Het e-commerceplatform heeft onder meer Omoda, Van den Assem, Van Dalen, vanHaren en Brantano verwelkomd als nieuwe partners, zo laat RetailNews weten. Het bestaande aanbod met veelal sportschoenen is aangevuld met meer modegevoelige items, variërend van laarzen tot pumps. Het aanbod bestaat nu uit ruim 140 duizend... Read more
maart 24, 2019 in nieuws

Nederlander koopt meer online maar nog niet met mobiel

Het percentage Nederlandse consumenten dat dagelijks of wekelijks online winkelt, ligt voor het eerst hoger dan het wereldwijde gemiddelde. Op mobiel vlak blijft ons land nu nog achter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Global Consumer Insights Survey van accountants- en advieskantoor PwC, waarvoor 21.000 consumenten in 27 landen zijn ondervraagd. RetailNews bericht hierover. Van de duizend... Read more
maart 23, 2019 in nieuws

Jamin en MultiVlaai gaan Swirl’s Ice Cream promoten

Unilever werkt samen met MultiVlaai en Jamin om Swirl’s Ice Cream verder uit te breiden. Steimans, de eigenaar van de twee franchiseformules, gaat de huidige verkooplocaties van Swirl’s begeleiden en uitbouwen. De winkels van Jamin gaan daar ook een rol in spelen. Unilever wil met de samenwerking Swirl’s positioneren als nummer één op het gebied van softijs in Nederland. Daarvoor... Read more
maart 22, 2019 in nieuws

Picnic gekozen als snelst groeiend bedrijf van Nederland

Picnic heeft de titel voor het snelst groeiende bedrijf van ons land gekregen. De online supermarkt voert de lijst ‘Top 250 groeibedrijven’ aan, die jaarlijks wordt samengesteld door de Erasmus Universiteit Rotterdam. De onderzoekers van de universiteit stelden de lijst samen op basis van de procentuele en absolute groei van het aantal banen bij 250 bedrijven in de periode eind 2015 tot... Read more
maart 21, 2019 in nieuws

Omzet van Action met een kwart gestegen

Action heeft zijn omzet vorig jaar met ruim 23 procent zien toenemen tot 4,2 miljard euro. De groei is voor een belangrijk deel afkomstig van de 230 nieuwe winkels die zijn geopend. Like-for-like (omzet van bestaande winkels) groeide Action met 3,2 procent en dat is minder dan de 5,2 procent vergelijkbare groei in 2017. De retailer laat verder weten zijn operationele resultaat met 16,3 procent... Read more
maart 20, 2019 in nieuws

KHN: ‘Teveel horeca zorgt voor zwakkere binnensteden’

Doordat leegstaande winkelpanden vaak worden gevuld met horecazaken, ontstaat er in steeds meer binnensteden een overaanbod aan horeca. In de zeventien grootste steden steeg het aantal cafés en restaurants met gemiddeld 21 procent, zo blijkt uit onderzoek van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en Locatus. Uit de studie blijkt dat er in de afgelopen tien jaar ruim vijfduizend horecazaken bij... Read more