• oktober 23, 2020
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

Alle winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall kampen vrijdag sinds de vroege ochtend met een pinstoring, bevestigt een woordvoerder desgevraagd aan NU.nl.

Het betreft ook de AH to go-winkels en de winkels in België. Volgens de woordvoerder gaat het om een netwerkstoring.

“We zijn samen met KPN bezig het probleem op te lossen”, aldus de woordvoerder. “Klanten kunnen contant afrekenen.” Een aantal winkels waar alleen met pin kan worden betaald, heeft de deuren gesloten. “En nog een aantal andere winkels, alhoewel dat niet het beleid is.”

Albert Heijn, Etos en Gall & Gall maken allemaal deel uit van hetzelfde concern: Ahold Delhaize. De woordvoerder benadrukt dat klanten via de websites nog wel hun aankopen kunnen doen en kunnen afrekenen.

In Nederland zijn zo’n 1.000 AH-winkels, 550 Etos-filialen en 600 Gall & Galls. “We hopen dat klanten zoveel mogelijk bij binnenkomst worden geïnformeerd, dan wel door medewerkers dan wel middels een briefje op de deur”, zegt de woordvoerder.

Eerder deze maand had Albert Heijn te kampen met technische problemen op de website en lag de site enige tijd plat. Dat kwam volgens het supermarktbedrijf door de enorme digitale toeloop als gevolg van de strengere coronamaatregelen.