• november 12, 2019
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

V&D heeft serieus naar een terugkeer in de winkelstraat gekeken nadat Hudson’s Bay zijn vertrek uit Nederland bekendmaakte. “We hebben het idee besproken, dat kan ik niet ontkennen”, zegt managing director Alexander van Slooten tegen RetailTrends.

V&D keerde een jaar geleden terug als webwinkel, tweeënhalf jaar nadat het laatste warenhuis de deuren sloot. Het vertrek van Hudson’s Bay komt volgens Van Slooten net te vroeg om het ook weer te proberen in de winkelstraat. “Deze kans had beter over twee of drie jaar voorbij kunnen komen. Het V&D-avontuur is nu zo pril dat als je zoiets groots gaat doen, dat van allerlei zaken afleidt.” Daarmee is het plan vooralsnog afgeschoten, maar Van Slooten zet fysieke V&D-winkels niet uit het hoofd. “Zodra het op enige manier realistisch is, willen we het zeker onderzoeken.”

V&D heeft ruim een jaar na de start ruim honderd partners aangesloten en heeft zijn omzetdoelstelling van vijf miljoen euro ‘ruimschoots’ gehaald. Over het plan om volgend jaar te verdubbelen naar tien miljoen maakt Van Slooten zich geen enkele zorgen en de operatie is volgens hem al bijna winstgevend. “We schurken nu al tegen kostendekkend aan en als het zo doorgaat schrijven we in 2020 een plus.” Die winst zal wel ‘theoretisch’ zijn, omdat is afgesproken dat alle middelen de eerste vijf jaar direct weer geïnvesteerd worden.

Op de foto het filiaal van V&D aan de Kleiweg in de Goudse binnenstad in maart 2016 net voor de opheffing.