• augustus 11, 2021
  • Comments : 0
  • In Category : nieuws

De verkopen bij bol.com zaten vorig kwartaal opnieuw flink in de lift. De webwinkel zag de omzet met maar liefst 24 procent toenemen. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Ahold Delhaize, waar ook Albert Heijn toe behoort. Ook de overige online activiteiten van het concern doen het goed.

Bol.com is al jaren populair, maar door de pandemie steeg de omzet extra sterk. Zo werd in het tweede kwartaal van vorig jaar al een plus van 65,4 procent geboekt. Afgelopen kwartaal was de groei bescheidener, maar die bedroeg dus nog altijd 24 procent. Hoeveel omzet de webwinkel boekt, is onduidelijk. Ahold Delhaize houdt die cijfers geheim.

De webwinkel verkoopt eigen producten, maar biedt ook andere bedrijven ruimte om hun artikelen aan te bieden via bol.com. Zo’n 47.000 bedrijven doen dat. De verkopen bij deze zogeheten derde partijen stegen met 26 procent.